En beskjed fra Tern om leveringsforsinkelser

Vi vet at mange Tern -kunder opplever lang ventetid på sykler og tilbehør – og vi hører hvor frustrert du er. Vi beklager at disse forsinkelsene har påvirket sykkelopplevelsen din.

Vi ønsker full åpenhet om hva som ligger bak disse forsinkelsene og dele det vi vet om fremtiden. Vi vet at informasjon ikke er så god som bestillingen din, men vi håper det vil gjøre situasjonen litt lettere å forstå.

Hva forårsaker forsinkelsene?

Poenget er at vi ikke kan produsere sykler og tilbehør raskt nok akkurat nå. Vi har ikke klart å dekke markedets etterspørsel noen steder i verden – det er ikke bare ditt land eller din region. Dette gjelder spesielt svært populært tilbehør som Clubhouse+ og Transporteur Rack(stor frontbærer).

Det er fordi den globale COVID-krisen gjorde to ting samtidig: den økte etterspørselen etter sykler og relaterte produkter skyhøyt samtidig som det forårsaket kaos fra ende til annen i forsyningskjeden.

Slik ser det ut: Råvarer mangler. Fabrikker stenges eller drives med delvis kapasitet på grunn av utbrudd, strømmangel eller begge deler. Fraktcontainere er utrolig vanskelig å få tak i, og skip stamper i kø i havner i begge ender av reisen, delvis på grunn av mangel på arbeidskraft. Det er fortsatt veldig vanskelig å lage ting, og uten tvil enda vanskeligere å få det dit det må.

Når får jeg tilbehøret mitt?

Vi er fortsatt ikke sikre, men vi har i det minste noen gode nyheter: vi ser lys i enden av tunnelen.

Land i vår region begynner å gjøre fremskritt i kampen mot COVID-19. Vi får rapporter om at fabrikker kommer tilbake i drift og øker kapasiteten til å dekke etterspørselen.

Det er jubelnyheter, både fordi det bringer oss nærmere å nå produksjonsmålene våre, og fordi det betyr at folk får livet tilbake: de skal tilbake på jobb, forsørge familien og føle seg tryggere.

Vi får mest mulig ut av denne bevegelsen fremover ved å legge til produksjonslinjer og fabrikker. Selv om vi ikke kan forutsi fremtiden, tar vi sikte på å ha tatt igjen alle forsinkede  forsendelser før neste vår.

Hva kan jeg gjøre nå?

Hvis du vil eller trenger en sykkel eller tilbehør, kan du fortsette å bestille gjennom din lokale forhandler. Forhandlere har prioritet for bestillinger, så selv om de kanskje ikke har lager akkurat nå, er de fortsatt det beste alternativet for en rask løsning.

Vi setter stor pris på din fortsatte tålmodighet og håper du vil godta våre oppriktige unnskyldninger. Verden venter fortsatt på å få full kontroll på COVID-19-pandemien, men vi er glade for å se positive tegn på at det snart kommer lysere dager.

Original uttalelse fra Tern